Vragen en antwoorden over aanmelden, inloggen en MFA op de DTC Community

Ben je al ingelogd? Bekijk ook Community hulp met meer informatie over de DTC Community en een uitgebreide FAQ.

  • Mijn MFA-code werkt niet, wat kan ik doen? 
    Bij sommige authenticatie apps kan het een aantal minuten duren voordat de code voor de eerste keer werkt. Log je niet voor de eerste keer in? Probeer dan even te wachten tot er een nieuwe code verschijnt in je authenticatie app en voer deze vervolgens in.

    Let erop dat je 6 cijfers invoert, zonder streepjes of spaties er tussen. 

  • Ik krijg de melding "ongeldige token" bij het instellen van MFA
    Wacht even tot er een nieuwe code verschijnt en voer deze opnieuw in. Als het koppelen via de QR-code niet lukt, kun je ook handmatig de code invoeren. Zorg ervoor dat de tijd en datum op je apparaat correct zijn, omdat dit invloed kan hebben op de code.

  • Ik kan niet inloggen op de community en krijg de melding "ongeldig wachtwoord of gebruikersnaam"
    Controleer of je het juiste e-mailadres gebruikt als gebruikersnaam. Soms vullen browsers of wachtwoordmanagers automatisch opgeslagen gegevens in bepaalde velden in, wat dit probleem kan veroorzaken.

    Als je twijfelt over je wachtwoord, kun je een nieuw wachtwoord instellen via de volgende link: Wachtwoord vergeten.

  • Ik heb geen smartphone of ander smart device en kan dus geen QR-code scannen. Hoe kan ik MFA instellen?
    Je kunt MFA ook instellen via een TOTP-plugin via je browser. Hier zijn enkele suggesties:
    • Chrome: TOTP Authenticator-extensie
    • Microsoft Edge: Authenticator 2FA-extensie
    • Daarnaast kun je gebruikmaken van een online authenticator, zoals TOTP.app

Andere vragen, problemen of suggesties?
Laat het gerust weten als je ergens tegenaan loopt. Neem contact op met het Digital Trust Center voor vragen, problemen of suggesties ter verbetering.